Ochrona danych osobowych
Deklaracja dostępności
MCK Polityka ochrony dzieci 2024
BIP

RETRANSMISJA: AIDA GIUSEPPE VERDIEGO


 

21 października, godz. 17.00 – AIDA /Giuseppe Verdi/ - RETRANSMISJA  spektaklu operowego z The Metropolitan Opera, 180 min.

 

Miejskie Centrum Kultury "INTEGRATOR" zaprasza na retransmisję opery Giuseppe Verdiego, pt. AIDA, spektaklu wystawianego w The Metropolitan Opera w Nowym Jorku, Wydarzenie odbędzie się 21 października 2019 r., o godz. 17.00, w Teatrze Elektrycznym. 

Obraz wyświetlany jest z polskimi napisami w ramach cyklu „Retransmisje”. Bilety do kina w cenie:
20 zł ulgowy i 25 zł normalny - przedsprzedaż,
25 zł ulgowy i 30 zł normalny - w dniu projekcji.

Rezerwacja i zakup biletów możliwa jest przez Internet (www.teatrelektryczny.pl) lub w kasie kina (kasa czynna jest codziennie, na godzinę przed każdym seansem/wydarzeniem odbywającym się w Teatrze Elektrycznym). Zapraszamy: MCK TEATR ELEKTRYCZNY, ul. Mickiewicza 3, tel. 33 853 32 31

 

Ikoniczna już nowojorska inscenizacja z 1988 roku powraca po raz trzeci w cyklu transmisji „The Met: Live in HD". W tytułowej roli wystąpi rosyjska sopranistka Anna Netrebko. Jako zakochany wódz egipski Radamès partnerować jej będzie Aleksandrs Antoņenko, a w postać księżniczki Amneris, córki Faraona, wcieli się Anita Rachvelishvili. W barytonowej partii Amonasra, ojca Aïdy, wystąpi Quinn Kelsey, a bas Dmitry Belosselskiy będzie kapłanem Ramfisem. Dyryguje Nicola Luisotti.

The Metropolitan Opera: Live in HD „Aïda" Giuseppe Verdiego, 

Monumentalna opera Giuseppe Verdiego, opowiadająca tragiczną historię miłości z czasów faraonów, nie mogła liczyć na piękniejszą oprawę niż ta przygotowana w Met przez Sonję Frisell. Zgodnie z XIX-wieczną tradycją spektakl dosłownie ocieka złotem i skrzy się kolorami bogatych dekoracji. Całość zrealizowana jest z rozmachem godnym faraonów, zwłaszcza scena słynnego marszu tryumfalnego. Na prapremierze „Aïdy" Verdi został wywołany do ukłonów 32 razy. Do dziś opera ta zaliczana jest do nieśmiertelnych hitów teatru muzycznego. Miłosny trójkąt, który tworzą etiopska niewolnica Aïda, wódz egipski Radamès i zakochana w nim księżniczka Amneris, wielkie sceny zbiorowe i wspomniany monumentalizm gwarantują wyjątkowe przeżycia, zwłaszcza gdy w główne postaci wcielają się Anna Netrebko, Anita Rachvelishvili i Aleksandrs Antoņenko.
Przedstawienie w języku oryginału (włoskim) z polskimi napisami.

Głosy amerykańskiej prasy:

„Było to coś świeżego i odkrywczego. Mimo to [jej Aïda była] w pełni ukształtowana, dramatycznie głęboka. I [Netrebko] śpiewała wspaniale. (...) Mezzosopranistka Anita Rachvelishvili była Amneris o dźwięcznym głosie, jak płynne złoto, porywczą i, w krytycznych momentach, bardzo wrażliwą". – New York Times

„W Met Netrebko triumfuje jako Aïda, a Rachvelishvili jest jej potężną rywalką. (...) Jest wielu śpiewaków operowych z głosem i techniką, którzy mogą zapewnić niezawodne, a nawet doskonałe występy. Są też wyjątkowi wykonawcy, którzy nie tylko śpiewają na wysokim poziomie, ale także potrafią wcielić się w odgrywaną postać. (...) Publiczność Met miała okazję zobaczyć dwie takie wykonawczynie we wznowieniu „Aïdy", których kunszt pokazał, że są na najlepszej drodze do stania się legendami w swoich rolach: Anna Netrebko jako Aïda i Anita Rachvelishvili jako Amneris". – bachtrack.com

„Aria Ritorna vincitor była przejmującą chwilą, gdy [Netrebko] rzuciła się na scenę z przejęciem. Zarówno tutaj, jak i w O patria mia, pokazała swój dar grania w wielkim stylu, tworząc przekonywujący portret z szerokich gestów, które u innych śpiewaków mogą być odebrane jako przesadne". – New York Classical Review.