Ochrona danych osobowych
Deklaracja dostępności
MCK Polityka ochrony dzieci 2024
BIP

konkurs fotograficzny


KONKURS FOTOGRAFICZNY

GMINA SKOCZÓW
PIĘKNIEJSZA NIŻ MYŚLISZ

zabytki, architektura, krajobrazy, lokalna flora i fauna, urokliwe zakątki...

WAKACJE TO IDEALNA PORA,
BY JE WYTROPIĆ I WYKADROWAĆ!

KONKURS FOTOGRAFICZNY

GMINA SKOCZÓW
PIĘKNIEJSZA NIŻ MYŚLISZ

zabytki, architektura, krajobrazy, lokalna flora i fauna, urokliwe zakątki...

WAKACJE TO IDEALNA PORA,
BY JE WYTROPIĆ I WYKADROWAĆ!

REGULAMIN I FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY DO POBRANIA TUTAJ

 

REGULAMIN
 
I. ZASADY OGÓLNE
1. Organizatorem konkursu jest Miejskie Centrum Kultury „Integrator” z siedzibą w Skoczowie, ul. Mickiewicza 9, 43-430 Skoczów zwane dalej ”Organizatorem”.
2. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do 10 listopada 2014 r. 
4. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminów określonych w pkt. 2.
 
II. CEL KONKURSU
5. Celem konkursu jest zwrócenie uwagi na piękno gminy Skoczów jej zabytki, architekturę, krajobrazy, lokalną florę i faunę, urokliwe zakątki, a także pozyskanie przez Organizatora pięknych zdjęć wykonanych bardzo dobrze technicznie i ich wykorzystanie w realizacji zadań własnych MCK „Integrator”, a w szczególności w celach promocyjnych gminy Skoczów, m.in. jako okładka książkowego Kalendarza Gminy Skoczów na 2015 r., czy okładka trójdzielnego kalendarza ściennego. 
6. Zdjęcia nadesłane na konkurs powinny ukazywać gminę Skoczów w sposób przyjazny, zachęcający do odwiedzin gości. 
7. Przedmiotem zdjęć powinny być urokliwe miejsca ,zabytkowe obiekty, architektura miasta, lokalna flora i fauna, krajobrazy, pejzaże, widoki ponadto fotografie uwieczniające imprezy organizowane w Gminie Skoczów.
 
III. UCZESTNICY KONKURSU 
8. Konkurs skierowany jest do osób fizycznych, które zajmują się fotografią profesjonalnie bądź 
amatorsko.
9. W przypadku osób niepełnoletnich chcących przystąpić do konkursu, konieczne jest przedstawienie zgody rodzica lub opiekuna prawnego.
10. Wzięcie udziału w konkursie jest równoznaczne z oświadczeniem uczestnika konkursu, że przysługują mu autorskie prawa osobiste i nieograniczone prawa majątkowe do zdjęć zgłoszonych do konkursu, 
jest uprawniony do rozpowszechniania wizerunku osób sportretowanych na fotografii, 
przyjmuje na siebie odpowiedzialność wobec Organizatora za wady prawne zgłoszonych fotografii, a zwłaszcza za to, że osoby trzecie nie będą kierować przeciwko Organizatorowi roszczeń związanych z naruszeniem ich praw autorskich.
11. Uczestnik Konkursu z chwilą dostarczenia Organizatorowi fotografii przenosi na Organizatora nieodpłatnie, bezterminowo i bez ograniczeń terytorialnych autorskie prawa majątkowe w zakresie następujących pól eksploatacji:
 utrwalenie i zwielokrotnienie poligraficzne lub podobną techniką, a także utrwalenie w części lub w całości i zwielokrotnienie plastyczne, fotograficzne, w formie zapisu cyfrowego, niezależne od standardu, systemu lub formatu,
Wykorzystywanie w materiałach promocyjnych gminy, na stronie www.skoczow.pl, w folderach i różnych materiałach promocyjnych.
nagrywanie na urządzeniach służących do wielokrotnego odtwarzania za pomocą nośników obrazu, w tym powielanie, rozpowszechnianie i odtwarzanie zdjęć oraz innego ich używania zgodnie z postanowieniami Regulaminu,
przekazywanie oraz emitowanie w audycjach w środkach masowego przekazu po utrwalenie na nośnikach obrazu,
wprowadzenie do pamięci komputera i przechowywanie,
wykorzystanie do celów marketingowych i/ lub promocji, w tym reklamy public relations 
dokonywanie opracowań zdjęć, w tym prawo do obróbki komputerowej oraz wprowadzania zmian i modyfikacji zdjęć, głównie ze względu na wymogi techniczne związane z określonymi powyżej sposobami rozpowszechniania, jak również wykorzystywania takich opracowań oraz zezwalania na wykorzystywanie opracowań. 
 
11. Przeniesienie autorskich praw majątkowych obejmuje także prawa zależne. 
12. Fotografie zgłaszane do konkursu muszą być pracami samodzielnymi (nie mogą stanowić 
opracowania cudzych utworów), które nie były nigdzie publikowane, ani nie były przedstawiane w żadnym innym konkursie lub w Internecie.
13. Niedopuszczalne są prace zbiorowe i fotomontaż.
14. Udział w konkursie jest bezpłatny oraz dobrowolny.
15 . Fotografie zamieszczone na płycie CD/DVD wraz z formularzem zgłoszenia uczestnictwa należy złożyć osobiście lub przesłać pocztą tradycyjną do dnia 24 października 2014 r. (decyduje data wpływu) na adres ARTadres ul. Rynek 18, 43-430 Skoczów z dopiskiem „Konkurs Fotograficzny”. Po wypełnieniu wspomnianych formalności każdy uczestnik konkursu otrzyma, jako zwrot niezapisaną płytę CD/DVD.
16. Wszelkie koszty związane z przygotowaniem oraz dostarczeniem prac konkursowych ponoszą uczestnicy konkursu.
17. Uczestnik może zgłosić do konkursu od 1 do 10 fotografii opisanych na formularzu zgłoszeniowym.
18. Wszystkie fotografie zgłoszone do konkursu nie podlegają zwrotowi.
19. Czas wykonania zdjęć jest ograniczony do 1 roku wstecz od daty ogłoszenia konkursu.
20. Wymagania techniczne:
a) zdjęcia należy dostarczyć na płycie CD lub DVD w formie plików JPG. Rozdzielczość zdjęć powinna wynosić minimalnie 3000X2000 pikseli.
b) wszystkie pliki należy umieścić w folderze zatytułowanym nazwiskiem i imieniem autora  oraz kolejnego numeru fotografii, z jej tytułem i krótkim opisem,
21. Zdjęcia o niskiej jakości technicznej, przesłane w złym formacie, rozdzielczości lub wielkości pliku oraz zdjęcia, które w inny sposób naruszają niniejszy regulamin nie będą brały udziału w konkursie. 
22. Uczestnik ma prawo wysłać tylko jedno zgłoszenie konkursowe. 
23. W konkursie nie mogą brać udziału pracownicy zatrudniani przez Organizatora na umowę o pracę, członkowie Jury, a także członkowie najbliższej rodziny członków Jury.
24. Organizator konkursu ma prawo wyłączyć z udziału w konkursie fotografie, które nie spełniają warunków niniejszego regulaminu lub naruszają prawo – w szczególności dotyczy to treści powszechnie uznawanych za wulgarne i obraźliwe.
 
IV. KOMISJA KONKURSOWA I ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU 
26. Do 10 listopada 2014 r. Jury powołane przez Organizatora dokona oceny zdjęć zgłoszonych do konkursu i wybierze dwadzieścia najlepszych prac. Z tej grupy zdjęć zostaną wybrane trzy najlepsze, przyporządkowane do pierwszych trzech lokat, ale bez miejsc ex aequo.  Jury może też przyznać trzy specjalne wyróżnienia wg własnego kryterium.
27. W skład Jury wchodzą wskazani przez Organizatora jego przedstawiciele. 
28. Jury liczy pięć osób. 
29. Przy ocenie nadesłanych fotografii Jury bierze pod uwagę następujące kryteria oceny:
a) pomysł na zdjęcie,
b) jakość walorów estetycznych i artystycznych,
c) zgodność z tematem Konkursu.
30. Jury jest niezależne w ocenie i wyborze najlepszych prac konkursowych. 
31. Jury sporządza protokół ze swoich obrad podpisany przez wszystkich członków.
32. Podpisany protokół z obrad wraz z propozycją nagrodzenia wybranych zdjęć za zajęcie I, II i III miejsca oraz za ewentualne wyróżnienia Jury przedstawia Organizatorowi.
 
V. OGŁOSZENIE WYNIKÓW KONKURSU
33. Za zajęcie I, II i III miejsca Organizator konkursu przyznaje nagrody.
34. Wyniki konkursu, zwycięskie prace oraz pozostałe wybrane przez Organizatora będą opublikowane na stronie internetowej www.skoczow.pl, www.mck.skoczow.pl
35.Organizator będzie kontaktować się ze zwycięzcami Konkursu drogą elektroniczną lub telefonicznie nie później niż do dnia 15 listopada 2014 r.
36. Zwycięzcy konkursu powinni odebrać nagrody osobiście. Organizator zawiadomi zwycięzców konkursu o terminie i sposobie odbioru nagród. 
37. O wynikach konkursu Organizator będzie informować posługując się imieniem i nazwiskiem 
Zwycięzców konkursu, na co każdy Uczestnik biorąc udział w Konkursie wyraża zgodę.
38.Dane osobowe Uczestników konkursu będą przetwarzane zgodnie z z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002, Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) w celu prowadzenia i realizacji konkursu, w tym odbioru nagrody. 
39. Uczestnik konkursu ma prawo wglądu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawienia. 
 
VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
40. Uczestnicy, którzy nie będą spełniać któregokolwiek z wymogów określonych w regulaminie bądź podadzą nieprawidłowe informacje, zostaną wykluczeni z udziału w konkursie.
41. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania, przerwania lub zawieszenia konkursu.
42. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego regulaminu w każdym czasie przy 
zastosowaniu odpowiednich form informacji i zawiadomień Uczestników konkursu. 
43. Interpretacja regulaminu należy wyłącznie do Organizatora konkursu. W sprawach nie 
uregulowanych regulaminem decyzję podejmuje Organizator. Od decyzji Organizatora nie przysługuje odwołanie.
44. Regulamin konkursu dostępny jest w siedzibie Organizatora (ul. Mickiewicza 9, 43-430 Skoczów) oraz na stronie internetowej www.skoczow.pl, www.mck.skoczow.pl
45. Wszelkie informacje o konkursie można uzyskać pod numerem telefonu: (33) 858 50 23 oraz (33) 479 10 40  lub wysyłając zapytanie na adres: wiesciskoczowskie@um.skoczow.pl
46. Konkurs Fotograficzny nie jest ”grą losową” w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 1992 r. o grach losowych i zakładach wzajemnych (Dz. U. Nr 68, poz. 341, z późn. zm.)

 

47.Konkurs realizowany jest w ramach promocji gminy Skoczów.